kundklubb

Skapa lojalitet genom en kundklubb

Skapa lojalitet genom en kundklubb

En kundklubb är ett mycket bra sätt att skapa lönsamhet och kundlojalitet företag emellan. Det är vanligt att till exempel butiker har kundklubbar för sina privatkunder som skapar lojalitet och därmed lönsamhet för företaget. Men det är inte bara företag som vänder sig till privatpersoner  som kan använda sig av lojalitetsprogram. Har man ett företag som vänder sig till andra företag (även kallat B2B, eller Business to Business) så kan en kundklubb även där vara ett sätt att locka kunderna till köp samt att få dem att återkomma. 

Ibland räcker inte vanliga rabatter till för att locka till köp, då kan istället en kundklubb med poängsystem få kunder att handla. Genom att belönas med poäng är sannolikheten större att kunden kommer tillbaka för att fylla på poängsaldot som när det nått en viss nivå ger någon form av utdelning. En kundklubb kan dessutom hjälpa till att styra försäljningen mot specifika produkter som företaget önskar sälja.

Det finns dock endel att tänka på och göra när man ska starta en kundklubb. Därför är det bra att man kan ta hjälp av ett företag som har bred kunskap och vet vad som måste göras för att man ska lyckas. Genom att anlita Inspiration Company får man hjälp med att skapa en klubb som passar alla olika sorters kunder som man ofta har i ett företag. De ser till att anpassa kundklubben så att den stärker företagets varumärke samtidigt som den tilltalar kunderna, samt att de hjälper till med en helhetslösning både på det tekniska, grafiska och administrativa planet. Oavsett vilken bransch man än är i så hjälper Inspiration Company till med att skapa en lönsam kundklubb där man enkelt kan kommunicera nyheter och erbjudanden med sina kunder. Genom att få kunderna att känna sig så utvalda och viktiga som de faktiskt är skapar man en bra och lojal relation som håller länge.